Thursday 25 October 2012

Javascript to Random Number in sharepoint list form


In some cases there is a requirement of generation of random/unique number in your custom list form.

Best way to achieve is just use javascript date time format to generate unique number.

Here is sample javascript to achieve this:

Just add a content editor webpart on your custom list form and put below script.
On page load it will generate a random number on your desired column in which u want that id.

<script tpye="text/javascript">

var d = new Date();
var y = d.getFullYear().toString();
y1= y.charAt(2);
y2=y.charAt(3);
var m = (d.getMonth()+1).toString();
if(m.length==1)
{
m = "0"+m;
}
var day = d.getDate().toString();
if(day.length==1)
{
day = "0"+day;
}
var h = d.getHours().toString();
if(h.length==1)
{
h = "0"+h;
}
var min = d.getMinutes().toString();
if(min.length==1)
{
min = "0"+min;
}
var sec = d.getSeconds().toString();
if(sec.length==1)
{
sec = "0"+sec;
}
var msec = d.getMilliseconds();
if(msec.length==1)
{
msec = "0"+msec;
}
var RandomNumber= "DEP-"+y1+y2+m+day+h+min+sec;

document.getElementById("Enter your control ID").value=RandomNumber;

</script>

No comments:

Post a Comment